Splošni pogoji poslovanja - informacije - Express One Slovenia d.o.o.
Sledite svojemu paketu na spletu
Obvestilo o nedelovnem dnevu
Vremenske razmere – lahko pride do težav pri prevzemu in dostavi pošiljk
Služba za stranke je tu, da strokovno odgovori na vsa vaša vprašanja
Customer support
Express One Slovenia si language icon Express One Slovenia en language icon
Customer support icon

Splošni pogoji poslovanja


SPLOŠNI POGOJI POSLOVANJA DRUŽBE EXPRESS ONE SI, D. O. O.

1.    člen
Naziv in sedež izvajalca drugih poštnih storitev, opis opravljene storitve in območja opravljanja storitev


1.1. Ti splošni pogoji poslovanja (v nadaljevanju: »Splošni pogoji«) veljajo za vse dejavnosti družbe Express One Slovenia d.o.o., s sedežem in poslovnim naslovom Pod Lipami 21, 1218 Komenda, matična številka 9101691000, davčna številka SI 30657008 (v nadaljevanju: »Express One Slovenia d.o.o.«), v zvezi s sprejemom, prevzemom, razvrščanjem, posredovanjem, ravnanjem, transportom in dostavo pošiljk (v nadaljevanju: »druge poštne storitve«). V zvezi z drugimi poštnimi storitvami bo Express One Slovenia d.o.o. zagotavljal tudi posebne dodatne storitve, ki imajo dodano vrednost, med katere na primer sodi dostava pošiljk s plačilom po povzetju, dostava pošiljk od osebe do osebe, dostava s potrdilom (odpremnica), dostava pošiljke ob točno določenem času, dodatno zavarovanje pošiljke, SMS in e-poštno obveščanje.


1.2.    Express One Slovenia d.o.o. opravlja druge poštne storitve v domačem (tj. na celotnem območju Republike Slovenije) in mednarodnem poštnem prometu. Območje, kjer Express One Slovenia d.o.o. zagotavlja mednarodne poštne storitve, je navedeno na spletni strani Express One Slovenia d.o.o. (www.expressone.si).


1.3.    Če ima določen pojem ali izraz v teh Splošnih pogojih specifični pomen, imajo druge slovnične oblike zadevnega pojma ali izraza ta specifični pomen.


1.4.    Če Express One Slovenia d.o.o. in pravna ali fizična oseba kot naročnik podpišeta pisno pogodbo o opravljanju storitev (v nadaljevanju: »pogodba«) in če taka pogodba določa, da so njeni splošni pogoji njen sestavni del, se ti Splošni pogoji uporabljajo samo v obsegu, ki ni v nasprotju z nobenim določilom takšne pogodbe. pogodba, ki je sklenjena z naročanjem katere koli storitve, ki jo Express One Slovenia d.o.o. zagotavlja prek interneta, ne šteje za takšno pogodbo.


1.5.    Če Express One Slovenia d.o.o. in pravna ali fizična oseba kot naročnik ne podpišeta pogodbe, se za razmerje med Express One Slovenia d.o.o. in naročnikom uporabljajo samo določbe teh Splošnih pogojev. Za namene teh Splošnih pogojev je izraz »naročnik« pravna ali fizična oseba, ki uporablja storitev kot pošiljatelj ali prejemnik.


2. člen
Express storitev v domačem poštnem prometu


2.1.    Express storitev je v okviru domačega poslovanja storitev, ki vključuje pošiljanje ene ali več pošiljk na isti naslov, pri čemer jih Express One Slovenia d.o.o. praviloma dostavi v enem (1) delovnem dnevu od trenutka, ko je bila pošiljka sprejeta oziroma so bile pošiljke sprejete (pri čemer se za namene teh Splošnih pogojev šteje, da je delovni dan kateri koli dan razen sobote, nedelje ali dneva, ki se po slovenski zakonodaji šteje za državni praznik), razen v primerih, ko je treba pošiljko dostaviti na lokacijo, kamor je ni mogoče dostaviti v enem (1) delovnem dnevu od dneva sprejema pošiljke zaradi trenutnega dostavnega razporeda Express One Slovenia d.o.o.. Prav tako obstaja izjema od dostave pošiljke v enem (1) delovnem dnevu od dneva sprejema tudi takrat, ko je treba preveliko ali masivno pošiljko dostaviti na lokacijo, kamor zaradi trenutnega dostavnega razporeda Express One Slovenia d.o.o. pošiljke ni mogoče dostaviti v enem (1) delovnem dnevu od dneva sprejema, pri čemer bo v takem primeru rok za dostavo praviloma nastopil v petih (5) delovnih dneh od dneva sprejema.


2.2.    Pri pošiljanju pošiljk z Express storitvijo lahko naročnik izbira med:


a)    dostavo od vrat do vrat;
b)    dostavo iz Express One Slovenia d.o.o. shop v Express One Slovenia d.o.o. shop;
c)    dostavo od vrat v Express One Slovenia d.o.o. shop;
d)    dostavo iz Express One Slovenia d.o.o. shop do vrat;
e)    dostava v paketomat.


Izraz »od vrat« pomeni sprejem pošiljke Express One Slovenia d.o.o. na navedenem naslovu pošiljatelja. Izraz »do vrat« pomeni dostavo pošiljke na navedeni naslov prejemnika. V primeru pošiljanja pošiljke od vrat do vrat je največja dimenzija najdaljše stranice pošiljke lahko 200 cm, vsota najdaljše stranice in obsega* pa ne sme biti večja od 3,60 m (*obseg = 2 višini × 2 širini).


Izraz »Express One Slovenia d.o.o. shop« pomeni katero koli lokacijo (pisarna, kiosk, prostor, nepremičnina), ki je v trenutku pošiljanja pošiljke na seznamu »trgovin« Express One Slovenia d.o.o. shop na spletni strani Express One Slovenia d.o.o. ali v »aplikaciji« za pošiljanje pošiljk. Pri pošiljanju pošiljke iz ali v Express One Slovenia d.o.o. shop lahko naročnik, ki ni sklenil pogodbe, pošlje pošiljko s sledečimi največjimi dimenzijami: 44 × 30 × 40 cm. Naročnik, ki je sklenil pogodbo, pa lahko v Express One Slovenia d.o.o. shop pošlje pošiljko z naslednjimi maksimalnimi dimenzijami:


a)    vsota najdaljše stranice in obsega* ne sme biti večja od 2 m (*obseg = 2 višini × 2 širini);
b)    največja dolžina najdaljše stranice = 50 cm.


Ne glede na destinacijo in odpremno točko ter naravo naročnika lahko teža posamezne pošiljke znaša največ 31,5 kg. Pošiljke z dolžino najdaljše stranice več kot 100 cm in pošiljke, ki s svojo obliko in vsebino odstopajo od standardnih ali običajnih pošiljk, kot denimo okorne pošiljke, pošiljke v obliki stožca in/ali cilindra (na primer, vendar ne omejeno na: sodi, zaboji, gume, bobni), vse pošiljke, ki niso zapakirane v kartonski embalaži (na primer, vključno z vendar ne omejeno na: metle, lestve, tanke palice, različna orodja, izpušni lonci, lutke), in pošiljke, s katerimi ni mogoče varno rokovati na mobilnih tekočih trakovih v skladu s tehnološkim postopkom Express One Slovenia d.o.o., se označijo kot masivne ali prevelike pošiljke (v nadaljevanju: »masivna pošiljka« ali »prevelika pošiljka«), z obveznostjo doplačila za masivne pošiljke ali prevelike pošiljke v skladu s cenikom Express One Slovenia d.o.o.. Masivna pošiljka ali prevelika pošiljka, za katero je treba plačati dodatno doplačilo za masivne pošiljke ali prevelike pošiljke, je tudi pošiljka, katere maksimalni seštevek dimenzij* presega 360 cm (*maksimalni seštevek dimenzij = maksimalna prostornina (maksimalna prostornina = 2 × višina + 2 × širina) + dolžina najdaljše stranice). Express One Slovenia d.o.o. ima pravico zavrniti sprejem masivne ali prevelike pošiljke.


Izraz »paketomat« pomeni zabojnik za pakete, ki je na voljo na lokacijah, objavljenih na spletnem mestu Express One Slovenia d.o.o. v času odpreme ali v aplikaciji za odpremo paketov prek paketomatov. Dostava v paketomat pomeni storitev, ki je uporabnikom na voljo 24 ur na dan, 7 dni na teden, rok za prevzem paketov pa so 3 delovni dnevi.


2.3. Potem ko Express One Slovenia d.o.o. prevzame pošiljko od pošiljatelja, se takšna pošiljka izmeri (teža, dimenzije in prostornina) v skladu s tehnološkim postopkom Express One Slovenia d.o.o., te meritve pa Express One Slovenia d.o.o. šteje kot natančne in resnične in kot take veljajo tudi za pošiljatelja.


2.4. Če pošiljatelj naroči sprejem katere koli Express pošiljke iz drugega odstavka tega člena in če ob poskusu sprejema s strani Express One Slovenia d.o.o. takšna pošiljka ni pripravljena za sprejem, ima Express One Slovenia d.o.o. pravico zaračunati doplačilo za neuspešen sprejem po ceniku Express One Slovenia d.o.o..


2.5. Ko je pošiljka dostavljena prejemniku, Express One Slovenia d.o.o. ni dolžan počakati, da prejemnik preveri dostavljeno pošiljko. V primeru, kadar prejemnik pošiljke pogojuje prevzem takšne pošiljke s prisotnostjo Express One Slovenia d.o.o. med pregledom, se šteje, da je prejemnik odklonil prevzem pošiljke, Express One Slovenia d.o.o. pa bo pošiljko vrnil pošiljatelju. V izogib dvomu, v primeru, kadar Express One Slovenia d.o.o. zaradi zgoraj navedenega razloga vrne pošiljko pošiljatelju, se šteje, da je Express One Slovenia d.o.o. izvršil svojo storitev, kot je bila ta zahtevana s strani naročnika, pri čemer ima pravico zaračunati plačila po pogodbi.


2.6. Če Express One Slovenia d.o.o. pošiljko izroči prejemniku, se šteje, da je prejemnik s podpisom dobavnice Express One Slovenia d.o.o. potrdil prevzem pošiljke, pri čemer to pomeni, da je Express One Slovenia d.o.o. izpolnil svojo obveznost v celoti in ima pravico naročniku zaračunati pogodbene stroške.


3. člen
Storitve v mednarodnem poštnem prometu


3.1. EU Express storitev je mednarodna storitev, ki vključuje pošiljanje pošiljk v države EU, pri čemer so države navedene na spletni strani Express One Slovenia d.o.o. (www.expressone.si), s predvidenim, vendar ne zajamčenim, rokom dostave in največjo dovoljeno težo posamezne pošiljke do 31,5 kg. Zajamčeni rok dostave pošiljke je odvisen od države EU, v katero bo pošiljka dostavljena. Dostavni roki so navedeni na spletni strani Express One Slovenia d.o.o. (www.expressone.si). EU Express storitev ne vključuje sprejemanja pošiljk iz tujine.


3.2. Eurodis storitev je mednarodna storitev, ki vključuje pošiljanje in sprejemanje pošiljk iz evropskih držav, ki so navedene na spletni strani Express One Slovenia d.o.o. (www.expressone.si) s predvidenim, vendar ne zajamčenim, rokom dostave in največjo dovoljeno težo vsake pošiljke do 50 kg. Predvideni roki dostave so na voljo na spletni strani Express One Slovenia d.o.o. (www.expressone.si). Ob predaji pošiljke lahko pošiljatelj od Express One Slovenia d.o.o. zahteva, da se pošiljka dostavi prejemniku s predhodno zaračunanim celotnim zneskom plačila po povzetju, ki je zaračunan prejemniku v korist pošiljatelja pošiljke. Razpoložljivost te dodatne storitve je glede na destinacijo na voljo na spletni strani Express One Slovenia d.o.o. (www.expressone.si).


4. člen
Postopek pakiranja, načini pakiranja, zavrnitev prevzema pošiljke


4.1. Pošiljatelj je dolžan vsako pošiljko zapakirati, da zaščiti njeno vrednost in prepreči poškodovanje pošiljke. Pri pakiranju pošiljke mora pošiljatelj posebej paziti na to, da embalaža in pošiljka ne povzročita škode na drugih pošiljkah, ki jih Express One Slovenia d.o.o. sprejema/prevzema, prenaša in dostavlja, na objektih in opremi Express One Slovenia d.o.o., na sredstvih tretjih oseb, ki jih Express One Slovenia d.o.o. poseduje, in da ne bi negativno vplivali na varnost in zdravje njenih zaposlenih in drugih oseb. Izbira embalažnega materiala in načina pakiranja mora ustrezati vsebini, vrsti, dimenzijam, teži in vrednosti pošiljke ter dolžini relacije, po kateri se bo pošiljka prenašala. Pošiljatelj je dolžan zagotoviti embalažo za pošiljko in je odgovoren tako za izbor kot tudi za način pakiranja (pri čemer mora ta biti v skladu s pravili, ki so določena v the Splošnih pogojih).


4.2. Pošiljatelj mora zapakirati kozarce in druge zelo občutljive in krhke predmete posamično v trdno škatlo, napolnjeno z ustreznim zaščitnim materialom (papir, stiropor, pena ali podobno). V tem primeru mora pošiljatelj na pošiljki navesti, da je njena vsebina steklena, zelo občutljiva oziroma krhka.


4.3. Tekočine in topne snovi mora pošiljatelj zapečatiti v zaprti posodi ali kateri koli drugi neprepustni embalaži (prva embalaža). Zapečateno posodo ali drugo neprepustno embalažo je treba zaviti v material, ki lahko absorbira tekočine, v kolikor bi posoda ali embalaža, ki vsebuje tekočo ali topno snov, počila oziroma popustila. Nazadnje mora pošiljatelj tako pošiljko odložiti tudi v trdno škatlo (druga embalaža).


4.4. Express One Slovenia d.o.o. ima pravico zavrniti pošiljko v katerem koli od naslednjih primerov: 


a)    če Express One Slovenia d.o.o. meni, da pošiljka ni zavita na način, kot je ta predpisan v teh Splošnih pogojih; 
b)    če pošiljka ni naslovljena na način, kot je ta predpisan v teh Splošnih pogojih; 
c)    če transportna dokumentacija manjka ali je nepopolna, nečitljiva, poškodovana ali neuporabna na kakršen koli drug način; 
d)    če se Express One Slovenia d.o.o. po lastni presoji odloči, da ne more prenesti in dostaviti pošiljke; 
e)    če Express One Slovenia d.o.o. meni, da lahko s prevzemom pošiljke ogrozi svoje poslovanje, življenje in/ali zdravje svojih zaposlenih ali tretjih oseb ali povzroči škodo na svoji lastnini ali premoženju tretjih oseb; 
f)    če pošiljka vsebuje prepovedano vsebino ali drugo nevarno blago; 
g)    če je pošiljka na paleti; 
h)    če ima pošiljka dolge ostre dele, ki štrlijo; in
i)    če v trenutku prejema zahteve obstaja zapadla in neplačana terjatev Express One Slovenia d.o.o. do naročnika za katero koli storitev, ki jo zagotavlja Express One Slovenia d.o.o..


4.5. Express One Slovenia d.o.o. ne odgovarja za škodo, ki je bila povzročena na pošiljki in/ali njeni vsebini, ker pošiljatelj pri pakiranju ni uporabil ustreznega materiala ali ker pošiljatelj ni upošteval navodil za pakiranje, ki so navedena v teh Splošnih pogojih. V izogib dvomu dejstvo, da je Express One Slovenia d.o.o. prevzel pošiljko za prevoz in dostavo, ne pomeni, da je pošiljatelj pošiljko zapakiral v skladu z določili teh Splošnih pogojev.


4.6. V skladu s pogodbo lahko pošiljatelj naroči prevzem katere koli Express pošiljke iz člena 2.2. teh Splošnih pogojev na naslovu ali na drugih naslovih pošiljateljev, ki so navedeni v pogodbi o sodelovanju ali v operativnem programu Express One Slovenia d.o.o., pri čemer si v tem primeru Express One Slovenia d.o.o. pridržuje pravico, da zaračuna plačilo za prevzem pošiljk na nadomestnem naslovu po ceniku Express One Slovenia d.o.o..


4.7. Za vse pošiljke se zaračunajo plačila za prevzem in cestnine v skladu s cenikom Express One Slovenia d.o.o..


5. člen
Prepovedana vsebina v pošiljki, ravnanje s pošiljko, ki vsebuje prepovedano vsebino


5.1. Za namene teh Splošnih pogojev »prepovedana vsebina« pomeni žive živali, pokvarljivo ali lahko pokvarljivo blago, radioaktivne, eksplozivne in lahko vnetljive predmete ali druge nevarne snovi, kot so prepovedane kemikalije, zlato, srebro, dragi kamni ali druge dragocene surovine, vrednostni papirji in druge listine z denarno vrednostjo, strelno orožje (celo ali po delih) in drugo orožje, strelivo ali kateri koli drug predmet, katerega sprejem ali kateri koli drug postopek med opravljanjem storitev je povezan z nevarnostjo za druge pošiljke, poštne pošiljke, opremo in prevozna sredstev ali življenja in zdravje ljudi, spolno integriteto, gospodarstvo, javni red in mir, ter človeški ali živalski ostanki, prepovedane droge (razen če sta pošiljatelj in prejemnik po zakonu pooblaščena za prevoz ali uporabo drog) in drugi predmeti, katerih prevoz je prepovedan po predpisih Republike Slovenije ali po odločbi katerega koli državnega organa ali organizacije. Express One Slovenia d.o.o. ne bo sprejel pošiljke, ki vsebuje kakršno koli prepovedano vsebino.

5.2. Če obstaja sum, da je v pošiljki prepovedana vsebina, Express One Slovenia d.o.o. zavrne prevzem takšne pošiljke za prevoz, ali, če je takšna pošiljka že prevzeta za prevoz, se ta ne dostavi naslovniku. Takšno pošiljko je treba hraniti na varnem mestu, stran od zaposlenih in preprečiti vsakršno poseganje v pošiljko. Express One Slovenia d.o.o. nemudoma pokliče številko za klice v sili »112« ali policijo na številko »113«, ki bodo nadalje ustrezno ukrepali. 


5.3. Če pošiljke ni mogoče izročiti prejemniku ali vrniti pošiljatelju, Express One Slovenia d.o.o. o pošiljki naredi uradni zaznamek in hrani pošiljko eno leto od dneva, ko je bil uradni zaznamek ustvarjen. V zvezi s takšnimi pošiljkami Express One Slovenia d.o.o. vodi evidenco. Po izteku enoletnega roka Express One Slovenia d.o.o. takšno pošiljko zaprto komisijsko uniči.


6. člen
Naslavljanje pošiljk in transportna dokumentacija


6.1. Pošiljatelj lahko pošiljko naslovi bodisi ročno (z vpisom potrebnih podatkov na obrazcih »prevzemni list« in »obvestilo«) ali elektronsko (s tiskanjem potrebnih podatkov s posebnim računalniškim programom, ki ga za pošiljatelja zagotovi Express One Slovenia d.o.o. (v nadaljevanju: »aplikacija«)). Obrazca prevzemni list in obvestilo sta dostopna na spletni strani Express One Slovenia d.o.o. (www.expressone.si).


6.2. Če pošiljatelj ni podpisal pogodbe z Express One Slovenia d.o.o., prevzemni list in obvestilo izpolni uslužbenec Express One Slovenia d.o.o. po sprejemu pošiljateljeve pošiljke in na podlagi informacij, ki jih ob tej priložnosti prejme od tega pošiljatelja. Verodostojnost in točnost podatkov na prevzemnem listu je potrjena s podpisom osebe, ki Express One Slovenia d.o.o. preda pošiljko. Da bi preprečili morebitne nejasnosti, se šteje, da je oseba, ki Express One Slovenia d.o.o. preda pošiljko v prevoz, pooblaščena, da takšno pošiljko izroči v imenu pošiljatelja.


6.3. Za namen teh Splošnih pogojev izraz »spremna dokumentacija« pomeni prevzemni list, obvestilo, odpremnica in dobavnica. Prevzemni list in obvestilo sta obrazca, ki ju ročno ali elektronsko izpolni bodisi pošiljatelj (če je pošiljatelj podpisal pogodbo z Express One Slovenia d.o.o.) bodisi uslužbenec Express One Slovenia d.o.o. ob sprejemu pošiljke od pošiljatelja (če pošiljatelj ni podpisal pogodbe z Express One Slovenia d.o.o.). Pošiljatelj oziroma uslužbenec Express One Slovenia d.o.o. ob sprejemu pošiljke podpiše prevzemni list v dveh (2) izvodih. En izvod prevzemnega lista ostane pri pošiljatelju kot dokazilo, da je pošiljko izročil Express One Slovenia d.o.o.; drugi izvod ostane pri Express One Slovenia d.o.o.. Obvestilo je obrazec, ki je priložen pošiljki. Podatki na prevzemnem listu morajo biti enaki podatkom na obvestilu. Obvestilo mora vsebovati tudi tri (3) enake črtne kode, od katerih sta dve samolepilni, pri čemer je ena priložena kopiji prevzemnega lista pošiljatelja, druga pa kopiji prevzemnega lista Express One Slovenia d.o.o.. Odpremnica je dokument pošiljatelja, ki ga lahko pošiljatelj pošlje (izključno na način, ki ga predpisuje Express One Slovenia d.o.o.) skupaj s pošiljko. Ob izročitvi pošiljke prejemniku prejemnik podpiše odpremnico, ki se nato vrne pošiljatelju in služi kot dokaz, da je prejemnik pošiljko prevzel. Storitev vračila odpremnice lahko uporablja samo pošiljatelj, ki se je za takšno storitev dogovoril pri Express One Slovenia d.o.o.. Dobavnica je obrazec, ki ga prejemnik podpiše in ki služi Express One Slovenia d.o.o. kot dokaz, da je prejemnik pošiljko prevzel.


6.4. Pošiljatelj je odgovoren za to, da so vsi podatki, dodatne storitve in podatki, ki jih pošiljatelj objavi na prevzemnem listu in obvestilu, jasno označeni in navedeni, da lahko Express One Slovenia d.o.o. opravlja svoje storitve v skladu z zgoraj navedenim. Če takšne informacije niso predložene ali so nepopolne (na primer, vendar ne omejeno na: zahtevano vračilo odpremnice in koliko jih je treba vrniti itd.), Express One Slovenia d.o.o. vedno ravna v skladu z informacijami, ki so na voljo v trenutku dostave in ne odgovarja za kakršno koli neizvedbo, v celoti ali v delu, glede kakršnih koli dodatnih storitev in glede česar koli drugega v zvezi z njimi.


7. člen
Uporaba aplikacije za tiskanje prevzemnega lista in obvestila


7.1. Podatki o prevzemnem listu in obvestilu, natisnjeni z uporabo aplikacije, so v dveh delih: (a) prevzemni list in obvestilo, ki sta natisnjena z aplikacijo, in (b) nabor podatkov v obliki datoteke, ki je bila ustvarjena z uporabo aplikacije.


7.2. Ob predaji pošiljke Express One Slovenia d.o.o. bo pošiljatelj pošiljki priložil elektronsko izpolnjen prevzemni list in pošiljko, ki je označena z elektronsko izpolnjenim obvestilom. Poleg tega mora pošiljatelj (najpozneje do trenutka dostave pošiljke družbi Express One Slovenia d.o.o.) poslati elektronske podatke o pošiljkah, ki so bile poslane Express One Slovenia d.o.o., pri čemer morajo biti ti podatki v obliki datoteke, ki je ustvarjene z uporabo aplikacije. Pošiljatelj pošlje datoteke družbi Express One Slovenia d.o.o. na način, ki je določen v dokumentaciji za uporabo aplikacije. Express One Slovenia d.o.o. objavi navodila za uporabo aplikacije na svoji spletni strani: www.expressone.si.


7.3. Pošiljatelj je odgovoren za to, da so podatki, poslani Express One Slovenia d.o.o. v obliki datoteke, enaki podatkom na elektronsko izpolnjenem prevzemnem listu in obvestilu. Če takšni podatki niso enaki, bo Express One Slovenia d.o.o. vedno postopal v skladu s podatki, ki so vsebovani v datoteki.


7.4. Express One Slovenia d.o.o. bo prevzel pošiljko tudi takrat, (a) ko pošiljatelj ne bo predložil datoteke Express One Slovenia d.o.o. pred oddajo pošiljke v prevoz, kakor tudi v primeru, (b) ko bo datoteka ročno spremenjena pred predajo Express One Slovenia d.o.o. ali, (c) ko bo vsebovala nepopolne ali nečitljive podatke oziroma (d) ko ne bo uporabna/bo poškodovana v trenutku, ko jo Express One Slovenia d.o.o. sprejme zaradi katerega koli drugega razloga, glede katerega Express One Slovenia d.o.o. ne odgovarja.


7.5. Če Express One Slovenia d.o.o. sprejme pošiljko in nastopi kateri koli izmed naslednjih primerov:


a)    pošiljatelj pred izročitvijo pošiljke v prevoz Express One Slovenia d.o.o. ne izroči datoteke;
b)    pošiljatelj ročno spremeni datoteko, preden jo pošlje Express One Slovenia d.o.o.;
c)    datoteka ni uporabna/je poškodovana v trenutku, ko jo Express One Slovenia d.o.o. sprejme, zaradi katerega koli drugega razloga, za katerega Express One Slovenia d.o.o. ne odgovarja;
d)    datoteka vsebuje nepopolne ali nečitljive podatke;


7.4. Express One Slovenia d.o.o. opravlja storitev izključno na podlagi podatkov, s katerimi razpolaga v danem trenutku. Poleg tega ima Express One Slovenia d.o.o. v primeru opravljanja storitev v katerem koli od prej navedenih primerov pravico, da svoje storitve zaračuna na podlagi veljavnih cen za opravljene storitve oziroma za storitve, ki so bile opravljene v zvezi s podatki, ki so bili Express One Slovenia d.o.o. na voljo v danem trenutku.


7.6. Če nastopi kateri koli izmed primerov, ki so opisani v petem odstavku tega člena, Express One Slovenia d.o.o. ne odgovarja pošiljatelju in/ali prejemniku za:


a)    prekoračitev zagotovljenega roka za prevoz in dostavo pošiljke;
b)    neizvedbo storitve, ki jo naročnik zahteva od Express One Slovenia d.o.o.;
c)    neizplačilo zneska plačila po povzetju, če je pošiljatelj poslal pošiljko s plačilom po povzetju;
d)    situacijo, ko pošiljatelju ni bila vrnjena odpremnica, kadar je pošiljatelj pošiljki odpremnico priložil;
e)    kakršno koli obliko škode (običajna škoda, izguba koristi, nematerialna škoda ali katera koli druga oblika posredne, posledične ali nenamerne škode), ki jo je povzročil pošiljatelj in/ali prejemnik iz katerega koli razloga iz točk (a) do (d).


7.7. Popravljanje podatkov na prevzemnih listih in obvestilih je dovoljeno samo z uporabo aplikacije in tiskanjem novega prevzemnega lista in obvestila. Ročni popravek podatkov na prevzemnem listu in obvestilu, ki sta bila natisnjena z aplikacijo, ni dovoljen. V primerih, kadar pošiljatelj ročno popravi podatke na prevzemnem listu in obvestilu, ki sta bila natisnjena z uporabo aplikacije, takšnih sprememb Express One Slovenia d.o.o. ne bo upošteval in bo svojo storitev opravljal izključno v skladu s podatki v obliki datoteke.


8. člen
Uporaba drugih elektronskih tehnologij pri prevozu pošiljk


8.1. Pošiljatelj lahko Express One Slovenia d.o.o. predloži pošiljko, ki ne vsebuje prevzemnega lista in obvestila, Express One Slovenia d.o.o. pa nato uporabi črtne kode iz pošiljateljeve dokumentacije, da opravi svojo storitev s posebno elektronsko izmenjavo podatkov med pošiljateljem in Express One Slovenia d.o.o.. Tehnična in tehnološka sredstva ter pravila in postopek elektronske izmenjave podatkov brez uporabe prevzemnega lista in obvestila se urejajo s posebno pogodbo, ki jo podpišeta pošiljatelj in Express One Slovenia d.o.o..


8.2. Storitev elektronske izmenjave podatkov in sprejem pošiljk s črtnimi kodami, ki jih ustvari pošiljatelj, mora biti dogovorjena med Express One Slovenia d.o.o. in pošiljateljem. Da bi se izognili kakršnemu koli dvomu in če je zgoraj omenjena storitev sklenjena med Express One Slovenia d.o.o. in pošiljateljem, je pošiljatelj odgovoren za točnost elektronskih podatkov, ki jih je treba zagotoviti Express One Slovenia d.o.o.. V primeru neskladja med elektronskimi podatki, ki so zagotovljeni Express One Slovenia d.o.o., in podatki, ki so navedeni v dokumentaciji pošiljatelja, Express One Slovenia d.o.o. določi samo elektronske podatke, ki so bili Express One Slovenia d.o.o. zagotovljeni, kot točne in končne za izvedbo storitve.


8.3. V primerih, kadar Express One Slovenia d.o.o.:


a)  pred sprejemom pošiljke ne prejme elektronskih podatkov; ali
b)  prejme elektronske podatke pred sprejemom pošiljke, vendar ugotovi, da so elektronski podatki nezdružljivi (elektronski podatki se štejejo za nepomembne, če so (na primer, vendar ne omejeno na) poškodovani, nečitljivi, nepopolni itd.);


Express One Slovenia d.o.o. ni dolžan izvajati svoje storitve.


8.4. Neizpolnitev storitve s strani Express One Slovenia d.o.o. iz kakršnega koli razloga, navedenega v tretjem odstavku tega člena, nima nobenih posledic v smislu odgovornosti Express One Slovenia d.o.o. do pošiljatelja ali prejemnika za kakršno koli obliko škode (navadno škodo, izgubo koristi, nematerialno škodo ali kakršno koli drugo obliko posredne, posledične ali nenamerne škode).


9. člen


9.1. Če dostava pošiljke ni mogoča na navedenem naslovu, Express One Slovenia d.o.o. še enkrat poskusi z dostavo pošiljke. Če pošiljke tudi drugič ni mogoče dostaviti, Express One Slovenia d.o.o. zaračuna plačilo za neuspešno dostavo pošiljke naročniku.


9.2. Cena vsake storitve, ki jo zagotavlja Express One Slovenia d.o.o., vključuje dostavo pošiljke. Če prejemnika (ali nadomestnega prejemnika) pošiljke ni mogoče najti na naslovu, ki je določen za dostavo pošiljke, Express One Slovenia d.o.o. obvesti prejemnika na tem naslovu o neuspešni dostavi pošiljke z izjavo o tem, da je prejemnik dolžan stopiti v stik z Express One Slovenia d.o.o. v petih (5) delovnih dneh od dneva, ko je bilo obvestilo izdano, da bi se dogovorili o novem času ali naslovu za dostavo pošiljke.

Express One Slovenia d.o.o. bo vrnil pošiljko pošiljatelju:


a)  po petih (5) delovnih dneh od datuma, ko je bilo prejemniku predloženo obvestilo o neuspešni dostavi, če prejemnik v tem roku ne stopi v stik z Express One Slovenia d.o.o., da bi se dogovorili o novem datumu za dostavo; ali
b) če Express One Slovenia d.o.o. ne uspe dostaviti pošiljke prejemniku v drugem poskusu; ali
c)  če prejemnik zavrne prevzem pošiljke.


9.3. Zaradi bistveno večjega števila pošiljk v novembru in decembru (v nadaljevanju: »vrhunec sezone«) se lahko v tem času predvideni čas dostave podaljša za do tri (3) delovne dni. Zato bo v času vrhunca sezone Express One Slovenia d.o.o. pošiljke praviloma dostavil v predvidenih dostavnih rokih (določenih v členu 2.1. za domači in členu 3 za mednarodni poštni promet) + trije (3) delovni dnevi. Za pričakovano, vendar ne zajamčeno, dostavo pred koncem leta (tj. pred 31. decembrom) mora Express One Slovenia d.o.o. sprejeti pošiljke vsaj tri (3) delovne dni pred 24. decembrom. Express One Slovenia d.o.o. si pridržuje pravico, da za pošiljke, poslane v času Vrhunca sezone, zaračuna doplačilo za Vrhunec sezone po ceniku Express One Slovenia d.o.o.. 


9.4. Express One Slovenia d.o.o. v skladu s svojim cenikom zaračunava naslednja dodatna plačila:


a)    pošiljanje kopij dobavnic s podpisom in morebitno potrditvijo prejema pošiljke s strani prejemnika pošiljatelju ali prejemniku po elektronski pošti za vsako pošiljko, pri kateri so od datuma prevzema minili več kot trije (3) meseci;
b)    naknadni popravek netočnih podatkov glede pošiljke (na primer, vendar ne omejeno na znesek plačila po povzetju, spremembo števila dokumentov glede vračila in podobnih podatkov, ki jih zagotovi pošiljatelj), pri čemer mora Express One Slovenia d.o.o. obiskati naslov pošiljatelja oziroma prejemnika;
c)    plačila za spremembo podatkov o plačniku poštne storitve po tem, ko je bila storitev opravljena;
d)    dodatna plačila za preveliko pošiljko (masivna in prevelika pošiljka);
e)    plačilo za zavarovanje;
f)    plačilo za osebno dostavo;
g)    plačilo za prevzem;
h)    plačilo cestnine;
i)    plačilo ob neuspešnem prevzemu pošiljk;
j)    plačilo za prevzem pošiljk na drugem naslovu;
k)    doplačilo za vrhunec sezone.


10. člen
Dodatne storitve v okviru domačega poslovanja


10.1. Pošiljatelj lahko ob predaji pošiljke od Express One Slovenia d.o.o. zahteva, da se pošiljka dostavi prejemniku s predhodno zaračunanim zneskom plačila po povzetju, pri čemer se ta znesek zaračuna prejemniku v korist pošiljatelja pošiljke. Prejemnik plača uslužbencu Express One Slovenia d.o.o. znesek plačila po povzetju v gotovini oziroma (odvisno od odločitve Express One Slovenia d.o.o.) z drugimi plačilnimi sredstvi ob predaji pošiljke, ki je bila plačana s plačilom po povzetju, pri čemer uslužbenec Express One Slovenia d.o.o. izda posamično potrdilo glede izvedenega plačila po povzetju. Express One Slovenia d.o.o. na račun pošiljatelja nakaže znesek plačila po povzetju, ki ga prejme od prejemnika. Pošiljatelj, ki od Express One Slovenia d.o.o. zahteva takšno storitev, to storitev navede na prevzemnem listu in obvestilu oziroma na obrazcu, ki je bil natisnjen s pomočjo aplikacije. Poleg tega mora pošiljatelj navesti znesek plačila po povzetju na prevzemnem listu in obvestilu oziroma na obrazcu, ki je bil natisnjen s pomočjo aplikacije. V primerih, kadar prejemnik v dveh (2) delovnih dneh od datuma, ko je Express One Slovenia d.o.o. dostavil pošiljko, prijavi poskus goljufije prek spletne strani Express One Slovenia d.o.o., bo Express One Slovenia d.o.o. od pošiljatelja zahteval, da v naslednjih dveh (2) delovnih dneh posreduje informacije, ki omogočajo identifikacijo pošiljatelja. Če pošiljatelj posreduje Express One Slovenia d.o.o. takšne podatke v dveh (2) delovnih dneh od dneva, ko je Express One Slovenia d.o.o. to zahteval, Express One Slovenia d.o.o. pošiljatelju nakaže znesek plačila po povzetju na njegov bančni račun. Če pa pošiljatelj takih podatkov ne posreduje Express One Slovenia d.o.o. ali navedenih podatkov ni mogoče uporabiti za identifikacijo pošiljatelja, Express One Slovenia d.o.o. prevzame pošiljko od prejemnika in vrne znesek plačila po povzetju. Po prevzemu pošiljke Express One Slovenia d.o.o. vizualno pregleda embalažo pošiljke, opravi kontrolno preverjanje teže in ugotovljeno primerja z razpoložljivimi nadzornimi posnetki. Po pregledu pošiljke se znesek plačila po povzetju nakaže na prejemnikov bančni račun, kot je ta naveden v poročilu o prijavljeni goljufiji, pošiljka pa se vrne pošiljatelju. Omenjeno storitev prijave goljufije na spletni strani Express One Slovenia d.o.o. se lahko uporabi le, če sta pošiljatelj in prejemnik fizični osebi.


10.2. Če Express One Slovenia d.o.o. nudi storitev dostave pošiljke določeni osebi (od osebe do osebe), bo Express One Slovenia d.o.o. takšno pošiljko dostavil samo osebi, ki jo je pošiljatelj navedel na pošiljki. Pri naročilu dostave pošiljke od osebe do osebe mora pošiljatelj (a) označiti to storitev na prevzemnem listu in obvestilu ali obrazcu, ki je bil natisnjen z aplikacijo; in (b) na pošiljki navesti »vročiti osebno določenemu prejemniku«. Ob dostavi pošiljke prejemniku Express One Slovenia d.o.o. od prejemnika zahteva, da ta potrdi prevzem pošiljke s podpisom dobavnice. Pošiljatelj lahko v vsakem trenutku izve, ali Express One Slovenia d.o.o. opravlja storitev iz tega odstavka tako, da o tem povpraša pri Express One Slovenia d.o.o.. Storitev dostave pošiljk od osebe do osebe lahko uporablja samo pošiljatelj, ki se je za takšno storitev posebej dogovoril z Express One Slovenia d.o.o..


10.3. Ob predaji pošiljke lahko pošiljatelj od Express One Slovenia d.o.o. zahteva, da se pošiljka izroči prejemniku tako, da prejemnik podpiše odpremnico (v smislu pomena tega pojma, kot je ta opredeljen v členu 6.3. teh Splošnih pogojev). Ob dostavi pošiljke prejemniku Express One Slovenia d.o.o. od prejemnika zahteva, da podpiše odpremnico, ki bo vrnjena pošiljatelju, in da podpiše dobavnico. To storitev je mogoče zahtevati pri Express One Slovenia d.o.o. le tako, da se označi na prevzemnem listu in v obvestilu oziroma na obrazcu, ki je bil natisnjen s pomočjo aplikacije, pri čemer dodatna storitev ni mogoča v primeru pošiljanja pošiljke v Express One Slovenia d.o.o. shop. Če prejemnik ob dostavi pošiljke zavrne podpis odpremnice in izda dokument Express One Slovenia d.o.o., v katerem navaja, da bo prejemnik podpisano odpremnico pošiljatelju izročil pozneje, se šteje, da je Express One Slovenia d.o.o. opravil storitev vračila odpremnice pošiljatelju z izročitvijo pošiljke prejemniku, torej se šteje, da je Express One Slovenia d.o.o. v celoti opravil naročeno storitev (ne glede na to, da podpisana odpremnica ni bila vrnjena pošiljatelju in s prejemom dokumenta od prejemnika, ki navaja, da bo prejemnik pošiljatelju pozneje dostavil dobavnico). Pošiljatelj, ki pošlje pošiljko skupaj z odpremnico, je dolžan obvestiti prejemnika, v kolikor naj prejemnik podpiše odpremnico ob prevzemu pošiljke oziroma v kolikor naj podpisano odpremnico pošlje naknadno nazaj pošiljatelju pošiljke na prejemnikove lastne stroške.


10.4. Express One Slovenia d.o.o. zagotavlja SMS in e-poštna obvestila o dostavi. pošiljatelj, ki želi poslati pošiljko z uporabo takšne storitve Express One Slovenia d.o.o., ima možnost, da s pomočjo aplikacije izbere SMS in/ali e-poštno obveščanje. Pošiljatelj, ki od Express One Slovenia d.o.o. zahteva, da ta zagotovi takšno storitev, je dolžan to storitev označiti s pomočjo aplikacije.


10.5. Naročnik lahko od Express One Slovenia d.o.o. zahteva dodatne storitve iz prvega do četrtega odstavka tega člena v zvezi z Express storitvijo (kot je ta opredeljena v 2. členu teh Splošnih pogojev).


11. člen
Odgovornost in izključitev odgovornosti


11.1. V okviru domačega poslovanja je Express One Slovenia d.o.o. odgovoren za škodo, povzročeno med prenosom paketov in priporočenih ter zavarovanih pošiljk, ki je posledica:


a)    izgubljene, ukradene ali poškodovane pošiljke ali zmanjšanje vsebine pošiljke, 
b)    prekoračitve zagotovljenega roka za prevoz in dostavo pošiljke in 
c)    neizvedbe storitve, neizvedbe storitve v celoti ali pravilno. 


V tem primeru bo naročnik ravnal v skladu z 12. členom teh Splošnih pogojev. 


11.2. Ne glede na prvi odstavek tega člena Express One Slovenia d.o.o. v okviru domačega poslovanja ni odgovoren za povzročeno škodo, če dokaže, da:


a)    je bil prevoz pošiljke opravljen v skladu s temi Splošnimi pogoji; 
b)    je dogodek iz prvega odstavka tega člena nastopil kot posledica višje sile (v smislu izraza iz šestega odstavka tega člena) ali okoliščine, za katero ni razumno ali upravičeno pričakovati, da bi bila pod nadzorom ali vplivom Express One Slovenia d.o.o. (ne glede na to je naročnik upravičen do povračila vseh stroškov, plačanih Express One Slovenia d.o.o., razen plačila za zavarovanje); 
c)    naročnik ni vložil reklamacije v rokih, določenih v členih 12.1. ali 12.2. teh Splošnih pogojev; 
d)    odškodninski zahtevek ni bil vložen v roku, določenem v členu 12.4. teh Splošnih pogojev; 
e)    je šlo za pošiljko s prepovedano vsebino; 
f)    pošiljatelj pri naslavljanju in/ali pakiranju pošiljke ni ravnal na način, ki je predpisan v teh Splošnih pogojih; 
g)    je nastala poškodba zunanje embalaže med prevozom pošiljke, vendar brez poškodbe vsebine pošiljke; 
h)    pošiljatelj ni uporabil ustrezne storitve, ki jo ponuja Express One Slovenia d.o.o., ali v drugem primeru naklepa ali malomarnosti pošiljatelja (npr. goljufivo zavarovanje vsebine pošiljke za znesek, ki presega dejansko vrednost vsebine); 
i)    je škodo povzročila vsebina pošiljke; 
j)    je dogodek iz prvega odstavka tega člena nastal zaradi zakonitih dejanj pristojnih organov; 


v drugih primerih, ki so izrecno predvideni v teh Splošnih pogojih. 


11.3. V okviru mednarodnega poslovanja je Express One Slovenia d.o.o. odgovoren za škodo, povzročeno s prenosom paketov in priporočenih ter zavarovanih pošiljk, ki je posledica:


a)    izgubljene, ukradene ali poškodovane pošiljke in
b)    vračila pošiljke, pri kateri ni navedenega razloga za nedostavo.


Express One Slovenia d.o.o. ni odgovoren za kakršno koli drugo pošiljko razen teh, ki so navedene v prejšnji povedi (vključno s paketi, dostavljenimi v okviru e-trgovine). V drugih primerih Express One Slovenia d.o.o. ni odgovoren za škodo.


11.4. Ne glede na tretji odstavek tega člena Express One Slovenia d.o.o. v okviru mednarodnega poslovanja ni odgovoren za povzročeno škodo, če:


a)    je bil prevoz pošiljke opravljen v skladu s temi Splošnimi pogoji, razen kadar:


-    je kraja ali poškodovanje odkrito pred ali ob vročitvi pošiljke;
-    naslovnik ali pošiljatelj, če je pošiljka vrnjena v izvorni kraj, izreče pridržek ob vročitvi izropane ali poškodovane pošiljke;
-    je bila priporočena pošiljka dostavljena v zasebni poštni nabiralnik in naslovnik izjavi, da pošiljke ni prejel;
-    naslovnik paketa ali zavarovane pošiljke ali pošiljatelj, če se pošiljka vrne v izvorni kraj, kljub ustrezni vročitvi nemudoma obvesti Express One Slovenia d.o.o., da je odkril krajo ali poškodovanje in predloži dokaz, da do kraje ali poškodovanja ni prišlo po vročitvi;


b)    dogodek iz tretjega odstavka tega člena nastopi kot posledica višje sile (v smislu izraza iz šestega odstavka tega člena);
c)    Express One Slovenia d.o.o. ne more podati verodostojnih pojasnil o pošiljkah, ker so zaradi višje sile uničene uradne evidence, in se odgovornost Express One Slovenia d.o.o. ne more dokazati drugače;
d)    je bila škoda povzročena zaradi vrste vsebine pošiljke ali v drugih primerih napake ali malomarnosti naročnika;
e)    je šlo za pošiljko s prepovedano vsebino;
f)    je bila pošiljka v skladu z uradnim obvestilom države članice Svetovne poštne zveze ali izvajalca poštnih storitev te države zasežena v skladu z nacionalno zakonodajo namembne države;
g)    je bila zavarovana pošiljka goljufivo zavarovana za znesek, ki presega dejansko vrednost vsebine;
h)    naročnik v šestih (6) mesecih od dneva, ko je bila pošiljka oddana, ni vložil nobene reklamacije (člen 12.1.);
i)    je šlo za paket vojnega ujetnika ali civilnega zapornika;
j)    se sumi, da je naročnik ravnal z goljufivim namenom, da bi prejel odškodnino.


11.5. Express One Slovenia d.o.o. ne odgovarja za izgubo dobička/koristi ali kakršno koli drugo obliko posredne, posledične ali nenamerne škode (kar na primer vključuje, vendar ni omejeno na: izgubo zaslužka/dobička, izkupiček od zatečenih obresti, izgubo zaslužka/dobička iz morebitnega prihodnjega poslovanja itd.) v okviru domačega in mednarodnega poslovanja, kakor tudi za moralno (nematerialno) škodo v okviru mednarodnega poslovanja, ki jo lahko utrpi pošiljatelj in/ali prejemnik zaradi: 


a)    izgube, poškodbe ali zmanjšanja vsebine pošiljke, 
b)    prekoračitve zagotovljenega roka za prevoz in dostavo pošiljke, 
c)    neizvedbe storitve s strani Express One Slovenia d.o.o. v celoti ali v delu ali 
d)    zaradi nastopa drugih primerov, ki so navedeni v teh Splošnih pogojih, kjer je odgovornost Express One Slovenia d.o.o. izključena. 


11.6. Izraz »višja sila« za namene teh Splošnih pogojev pomeni zunanje in izjemne okoliščine, ki niso obstajale v času prevzema pošiljke s strani Express One Slovenia d.o.o., ki jih ni bilo mogoče predvideti in so nastale brez volje in vpliva Express One Slovenia d.o.o.. Izraz višja sila ali okoliščine, za katere ni mogoče razumno pričakovati, da bodo pod nadzorom ali vplivom Express One Slovenia d.o.o., med drugim vključuje naravne nesreče, vključno s požarom, potresom, nevihtnim vremenom ali poplavo, ravnanja državnega organa ali ravnanja drugega pristojnega organa, kibernetski napad, stavko, eksplozijo, nesrečo, izpad električnega omrežja ali električne energije, pomembne politične in družbene motnje, pomembne politične ali gospodarske okoliščine, med katere sodi upor, teroristično dejanje ali napovedana ali nenajavljena vojna. 


11.7.  Pošiljatelj bo Express One Slovenia d.o.o. povrnil kakršno koli škodo in vse stroške, povezane z odškodninskimi zahtevki, kakršnimi koli pravnimi postopki in katerih zahtevki in/ali postopki bi se nanašali na morebitno ali dejansko nezakonito ali prepovedano vsebino pošiljke.


11.8. Pošiljatelj bo Express One Slovenia d.o.o. povrnil vso škodo in stroške, ki bi jih lahko utrpel Express One Slovenia d.o.o. zaradi kakršnih koli sodnih postopkov, zahtevkov, zahtev ali kazenskih/prekrškovnih postopkov, ki bi lahko nastali, ker naročnik ravna v nasprotju s temi Splošnimi pogoji, pogodbo, zakonom ali drugimi predpisi Republike Slovenije in mednarodnimi pogodbami.


11.9. Express One Slovenia d.o.o. je odgovoren v mejah, ki jih določajo akti Svetovne poštne zveze, slovenski Zakon o poštnih storitvah in mednarodne pogodbe v okviru mednarodnega poslovanja.


12. člen
Vlaganje in obravnava reklamacij in pritožb


12.1. V primeru izgube, kraje, poškodovanja ali zmanjšanja vsebine pošiljke, prekoračitve zagotovljenega roka za prevoz in dostavo pošiljke ali v primeru, ko Express One Slovenia d.o.o. storitve ni opravil ali je ni opravil v celoti ali pravilno (člen 11.1.), ali v primeru nastopa okoliščin iz člena 11.2. in v primeru izgube, kraje ali poškodovanja pošiljke ali v primeru vračila pošiljke, pri kateri ni navedenega razloga za nedostavo (člen 11.3.) ali v primeru okoliščin iz člena 11.4., ima naročnik pravico do reklamacije do Express One Slovenia d.o.o.: 


a)    v roku treh (3) mesecev od dneva predaje pošiljke Express One Slovenia d.o.o. v okviru domačega poslovanja ali 
b)    v roku šestih (6) mesecev od dneva predaje pošiljke Express One Slovenia d.o.o. v okviru mednarodnega poslovanja ali 
c)    ob dostavi ali v tridesetih (30) dneh po dostavi v okviru domačega poslovanja, če pomanjkljivosti niso bile takoj vidne. 


Če naročnik ne vloži reklamacije v zgoraj navedenih rokih, izgubi pravico do odškodnine. Vsak ugovor mora biti v pisni obliki in mora vsebovati podatke o osebi, ki ga vlaga (ime, priimek, naslov, telefonsko številko in elektronski naslov), obrazložitev, zakaj je reklamacija vložena, vsa dejstva in vsa dokazila, ki sestavljajo razloge za ugovor. Reklamacija se pošlje Express One Slovenia d.o.o. na registrirani poslovni naslov Express One Slovenia d.o.o. ali na naslednji e-poštni naslov Express One Slovenia d.o.o.: cs@expressone.si.


12.2. Če so pomanjkljivosti takoj vidne, mora naročnik vložiti reklamacijo zaradi poškodbe ali zmanjšanja vsebine pošiljke pri Express One Slovenia d.o.o. takoj ob dostavi pošiljke. Naročnik s podpisom dobavnice potrjuje, da prejeta pošiljka ni poškodovana in da vsebina ni zmanjšana, razen če naročnik v reklamaciji navede in dokaže, da je do poškodbe ali zmanjšane vsebine pošiljke prišlo pred dostavo pošiljke. V nasprotnem primeru takšna reklamacija ne bo sprejeta. 


12.3. Express One Slovenia d.o.o. bo na vsako reklamacijo pisno odgovoril v petnajstih (15) dneh od dneva prejema reklamacije v zvezi s pošiljkami v okviru domačega poslovanja ali v dveh (2) mesecih od dneva prejema reklamacije v zvezi s pošiljkami v okviru mednarodnega poslovanja. V izogib dvomu Express One Slovenia d.o.o. ni dolžan odgovoriti na reklamacijo, ki ne vsebuje podatkov o osebi, ki jo je vložila. V primeru, da se Express One Slovenia d.o.o. na reklamacijo ne odzove v navedenih rokih ali je bila naročnikova reklamacija zavrnjena, ima naročnik pravico vložiti predlog za rešitev spora pri Agenciji za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije (v nadaljevanju: »AKOS«) v petnajstih (15) dneh po preteku zgoraj navedenega roka za odgovor Express One Slovenia d.o.o. ali od vročitve odločitve Express One Slovenia d.o.o.. 


12.4. V tridesetih (30) dneh od dneva:


a)    prejema odgovora Express One Slovenia d.o.o. o sprejemu reklamacije oziroma
b)    odločbe AKOS o rešitvi spora v korist naročnika, ki je pri AKOS-u vložil zahtevo za rešitev spora;


ima naročnik pravico vložiti zahtevek za povračilo škode pri Express One Slovenia d.o.o.. V primeru, da Express One Slovenia d.o.o. zavrne plačilo odškodnine, ima naročnik, ki je vložil odškodninski zahtevek, pravico sprožiti ustrezen pravni postopek zoper Express One Slovenia d.o.o. pred pristojnim sodiščem in v tem postopku zahtevati odškodnino.


12.5. V izogib dvomu ima naročnik pravico, da zahteva odškodnino pred pristojnim sodiščem le, če so kumulativno izpolnjene naslednje zahteve:


a)    reklamacija je bila vložena v roku, ki je določen v členih 12.1. in 12.2.;
b)    odškodninski zahtevek je bil vložen v roku, ki je določen v členu 12.4.


12.6. Naročnik ima tudi pravico vložiti ugovor zoper odločitev ali ravnanje Express One Slovenia d.o.o. v zvezi z dostopom do ali izvajanjem storitev na komisijo Express One Slovenia d.o.o. za ugovore strank v tridesetih (30) dneh od dneva, ko je naročnik izvedel za takšno odločitev ali ravnanje Express One Slovenia d.o.o.. Ugovor se pošlje Express One Slovenia d.o.o. na registrirani poslovni naslov Express One Slovenia d.o.o. ali na naslednji e-poštni naslov Express One Slovenia d.o.o.: cs@expressone.si. Komisija Express One Slovenia d.o.o. za ugovore strank pošlje naročniku, ki je vložil ugovor, pisni odgovor v petnajstih (15) dneh od dneva prejema ugovora.


Če komisija Express One Slovenia d.o.o. za ugovore strank ne odgovori v zgoraj navedenem roku ali je bil naročnikov ugovor zavrnjen, ima naročnik, ki je vložil ugovor, pravico vložiti zahtevo za reševanje spora na AKOS v petnajstih (15) dneh po preteku zgoraj navedenega roka za odgovor Express One Slovenia d.o.o. ali od vročitve odločitve Express One Slovenia d.o.o..


12.7. V skladu z zakonodajo Express One Slovenia d.o.o. ne priznava nobenega izvajalca izvensodnega reševanja potrošniških sporov kot pristojnega za reševanje potrošniških sporov, ki jih potrošnik lahko sproži v skladu z Zakonom o izvensodnem reševanju potrošniških sporov. 

13. člen
Odškodnina in postopek v zvezi z odškodnino


13.1. Express One Slovenia d.o.o. v primeru ugotovitve lastne odgovornosti naročniku plača odškodnino za škodo v višini dejansko povzročene škode. 


13.2. Ne glede na določbo prvega odstavka tega člena v okviru domačega poslovanja:


a)    Odgovornost Express One Slovenia d.o.o. za izgubo, poškodbo, krajo ali zmanjšanje vsebine zavarovane pošiljke ne presega višine zneska navedene vrednosti pošiljke (tj. zneska, ki je naveden v elektronskih podatkih, ki jih pošiljatelj posreduje Express One Slovenia d.o.o.). Poleg tega je naročnik upravičen tudi do povračila stroškov, plačanih Express One Slovenia d.o.o. za prenos pošiljke, z izjemo plačila za zavarovanje. 
b)    Odgovornost Express One Slovenia d.o.o. za izgubo ali krajo paketne ali priporočene pošiljke je omejena na največ 15-kratnik zneska, ki ga je Express One Slovenia d.o.o. zaračunal naročniku za svojo storitev. Poleg tega je naročnik upravičen tudi do povračila stroškov, plačanih Express One Slovenia d.o.o. za prenos pošiljke, z izjemo plačila za zavarovanje.
c)    Odgovornost Express One Slovenia d.o.o. za škodo ali zmanjšanje vsebine paketne ali priporočene pošiljke je omejena na največ 10-kratnik zneska, ki ga je Express One Slovenia d.o.o. zaračunal naročniku za svojo storitev. Poleg tega je naročnik upravičen tudi do povračila stroškov, plačanih Express One Slovenia d.o.o. za prenos pošiljke, z izjemo plačila za zavarovanje. 
d)    Odgovornost Express One Slovenia d.o.o. za neizpolnitev storitve ali neizvedbo storitve v celoti glede priporočenih, zavarovanih in paketnih pošiljk je omejena na najvišji znesek, ki ga je Express One Slovenia d.o.o. zaračunal naročniku za svojo storitev.
e)    Odgovornost Express One Slovenia d.o.o. za prekoračitev zagotovljenega roka za prevoz in dostavo priporočenih, zavarovanih in paketnih pošiljk je omejena na najvišji znesek, ki ga je Express One Slovenia d.o.o. zaračunal naročniku za svojo storitev. 


13.3. Če pošiljatelj od Express One Slovenia d.o.o. zahteva povrnitev škode, mora pošiljatelj priložiti vse potrebne dokumente/dokumentacijo, ki služijo kot podlaga za zahtevo, skupaj z zahtevkom za povračilo škode v skladu s tem členom in členom 12.4. 


13.4. Ne glede na določbo prvega odstavka tega člena v okviru mednarodnega poslovanja:


a)    odgovornost Express One Slovenia d.o.o. za izgubo, popolno krajo ali popolno uničenje zavarovane pošiljke ne presega zneska zavarovane vrednosti (tj. zneska, navedenega v elektronskih podatkih, ki jih pošiljatelj posreduje družbi Express One Slovenia d.o.o.) v DTS. V primeru delne kraje ali delnega poškodovanja zavarovane pošiljke je odgovornost Express One Slovenia d.o.o. praviloma omejena na dejansko vrednost kraje ali poškodovanja, ki ne presega zneska zavarovalne vrednosti v DTS. Poleg tega je naročnik upravičen tudi do povračila stroškov, plačanih Express One Slovenia d.o.o. za prenos pošiljke, z izjemo plačila za zavarovanje;
b)    odgovornost Express One Slovenia d.o.o. za izgubo, popolno krajo ali popolno uničenje paketa ne presega zneska 40 DTS na paket + 4,50 DTS na kilogram. V primeru delne kraje ali delnega poškodovanja paketa je odgovornost Express One Slovenia d.o.o. praviloma omejena na dejansko vrednost kraje ali škode. Poleg tega je naročnik upravičen tudi do povračila stroškov, plačanih Express One Slovenia d.o.o. za prenos pošiljke, z izjemo plačila za zavarovanje;
c)    odgovornost Express One Slovenia d.o.o. za izgubo, popolno krajo ali popolno uničenje priporočene pošiljke ne presega zneska 30 DTS. V primeru delne kraje ali delnega poškodovanja priporočene pošiljke je odgovornost Express One Slovenia d.o.o. praviloma omejena na dejansko vrednost kraje ali škode. Poleg tega je naročnik upravičen tudi do povračila stroškov, plačanih Express One Slovenia d.o.o. za prenos pošiljke, z izjemo plačila za zavarovanje;
d)    odgovornost Express One Slovenia d.o.o. za vračilo priporočene ali zavarovane pošiljke, pri kateri ni navedenega razloga za nedostavo, je omejena na povračilo stroškov, ki jih je naročnik plačal Express One Slovenia d.o.o. za prenos pošiljke;
e)    odgovornost Express One Slovenia d.o.o. za vračilo paketne pošiljke, pri kateri ni navedenega razloga za nedostavo, je omejena na povračilo stroškov, ki jih je naročnik plačal Express One Slovenia d.o.o. v državi izvora za prenos pošiljke, in stroške, ki so nastali zaradi vračila paketa iz namembne države.


V nobenem primeru, niti v primeru hude krivde, Express One Slovenia d.o.o. ni odgovoren za škodo, ki presega zgornje omejitve.


13.5. Določbe tega člena se na primeren način uporabljajo tudi takrat, kadar odškodninski zahtevek vloži prejemnik. V okviru mednarodnega poslovanja je prejemnik upravičen do odškodnine, če se naročnik pisno odpove svoji pravici do odškodnine za škodo v korist prejemnika. Kadar sta naročnik in prejemnik ista oseba, takšna odpoved ni potrebna.


14. člen
Odgovornost pošiljatelja


14.1. Pošiljatelj odgovarja za vso škodo, ki jo povzroči njegova pošiljka poštnemu osebju, drugim pošiljkam, objektom in opremi Express One Slovenia d.o.o. ali tretjim osebam ter za poškodbo ali smrt uslužbenca Express One Slovenia d.o.o. in drugih oseb, če navedeno nastopi kot posledica enega od naslednjih razlogov:


a)    če pošiljka vsebuje prepovedano vsebino; 
b)    če pošiljatelj ni izpolnjeval posebnih zakonskih zahtev za odpremo določenih predmetov, ki jih vsebuje njegova pošiljka, in teh Splošnih pogojev; in
c)    če pošiljka ni bila zapakirana na način, ki je predpisan s temi Splošnimi pogoji.


15. člen
Cena storitve, zamudne obresti, izstavljanje računov in opustitev zastaranja


15.1. Express One Slovenia d.o.o. svoje storitve zaračunava po ceniku, ki je objavljen na spletni strani Express One Slovenia d.o.o. (www.expressone.si) in katerega povzetek je objavljen v fizični obliki v poslovnih prostorih Express One Slovenia d.o.o. na dostopen in viden način. Na zahtevo naročnika mu Express One Slovenia d.o.o. da na voljo celoten cenik.


15.2. Dolžnik, ki ne izpolni finančne obveznosti v roku, dolguje glavnico in zamudne obresti po obrestni meri iz 378. člena Obligacijskega zakonika.


15.3. Ko je med naročnikom in Express One Slovenia d.o.o. sklenjena pogodba in pod pogojem, da takšna pogodba ne določa drugače, Express One Slovenia d.o.o. po izteku obračunskega obdobja, ki je določen v pogodbi, izvede obračun storitev, ki so bile opravljene za naročnika v tem obračunskem obdobje in naročniku izda račun za opravljene storitve skupaj s specifikacijo opravljenih storitev. Petnajst (15) dni po izteku obračunskega obdobja se šteje, da je naročnik prejel račun Express One Slovenia d.o.o. za opravljene storitve v tem obračunskem obdobju.


15.4. Naročnik ima pravico, da ugovarja izdanemu računu v tridesetih (30) dneh od dneva izdaje računa.


15.5. V primeru sklenitve pogodbe med Express One Slovenia d.o.o. in naročnikom se šteje, da naročnik z vsako naročeno storitvijo pri Express One Slovenia d.o.o. priznava vse zastarane obveznosti, ki jih ima naročnik v času naročila storitve pri Express One Slovenia d.o.o., in/ali pri vsakem takšnem naročanju storitve pri Express One Slovenia d.o.o. se šteje, da se je naročnik odpovedal zastaranju zastarane obveznosti, ki jo ima naročnik do Express One Slovenia d.o.o.. V izogib dvomu naročnik s sprejemom teh Splošnih pogojev izjavlja, da ta določba ne povzroča neenakosti v pravicah strank v povezavi s škodo, saj s svojim ravnanjem oziroma naročilom storitve pri Express One Slovenia d.o.o. zavestno priznava posledice takšnega dejanja, ki predstavlja odpoved zastaranju v zvezi z vsemi zastaranimi obveznostmi do Express One Slovenia d.o.o.. Poleg tega naročnik izjavlja, da naročanje storitve s strani katerega koli od njegovih zaposlenih (ne glede na pravno podlago, iz katere izhaja njegova zaposlitev) in ne glede na to, ali je ta oseba zakoniti zastopnik naročnika ali ne, prav tako povzroči, da se naročnik odpoveduje zastaranju v zvezi z vsemi zastaranimi obveznostmi do Express One Slovenia d.o.o., ki jih ima naročnik v času naročila storitve.


16. člen
Varovanje osebnih podatkov
 


16.1. Express One Slovenia d.o.o. pridobiva, obdeluje, uporablja in varuje osebne podatke v skladu z določbami Zakona o varstvu osebnih podatkov in Splošne uredbe o varstvu podatkov (GDPR).


17. člen
Drugo


17.1. V primeru večjih nihanj cen nafte na domačem trgu, pa tudi v drugih utemeljenih primerih, si Express One Slovenia d.o.o. pridržuje pravico do enostranskega popravka cen. Express One Slovenia d.o.o. ima pravico zvišati osnovno ceno prevoza za storitve v okviru domačega in mednarodnega poslovanja v višini 7,5 % dodatnega pribitka za gorivo. Express One Slovenia d.o.o. objavi popravljene cene v skladu s členom 15.1. Express One Slovenia d.o.o. bo naročnika, ki je sklenil pogodbo, obvestil o novem ceniku trideset (30) dni vnaprej. Če pošiljatelj, ki je sklenil pogodbo z Express One Slovenia d.o.o., te pogodbe ne odpove pred uveljavitvijo novega veljavnega cenika, se šteje, da je sprejel spremembe cenika oziroma da je sprejel nov veljavni cenik. Šteje se, da naročnik naroči storitev pri Express One Slovenia d.o.o. po ceniku Express One Slovenia d.o.o., ki je v tistem trenutku veljaven.


17.2. Express One Slovenia d.o.o. bo na svoji spletni strani www.expressone.si objavil veljavne Splošne pogoje. Express One Slovenia d.o.o. si pridržuje pravico, da kadar koli spremeni in/ali dopolni besedilo teh Splošnih pogojev. V vsakem takem primeru bo Express One Slovenia d.o.o. dal novo veljavno besedilo Splošnih pogojev na voljo na svoji spletni strani in v svojih poslovnih prostorih najpozneje osem (8) dni pred datumom njihove veljavnosti. Express One Slovenia d.o.o. obvesti naročnika, ki je sklenil pogodbo, najpozneje trideset (30) dni pred datumom njihove uveljavitve. Če pošiljatelj, ki je sklenil pogodbo z Express One Slovenia d.o.o., takšne pogodbe ne odpove, preden začne veljati novo veljavno besedilo Splošnih pogojev, se šteje, da je tak pošiljatelj sprejel spremembe Splošnih pogojev oziroma da je sprejel novo veljavno besedilo Splošnih pogojev. V trenutku, ko naročnik naroči storitev pri Express One Slovenia d.o.o., se šteje, da je naročnik prebral takrat veljavne Splošne pogoje Express One Slovenia d.o.o. in jih v celoti sprejel.


17.3. Za vse spore v zvezi z razlago, uporabo ali izvajanjem teh Splošnih pogojev si bosta Express One Slovenia d.o.o. in naročnik prizadevala zadevo rešiti na sporazumen način. Če Express One Slovenia d.o.o. in naročnik spora glede razlage, uporabe ali izvrševanja teh Splošnih pogojev ne rešita, bo za reševanje spora pristojno sodišče v Ljubljani.


17.4.  V primeru, da se ugotovi, da je ena ali več določb teh Splošnih pogojev neveljavnih, to ne vpliva na veljavnost preostalih določb, ki ostanejo v veljavi in se v celoti uporabljajo. Če se ugotovi, da je katera koli določba teh Splošnih pogojev nezakonita ali neizvršljiva, ostanejo preostale določbe v celoti v veljavi. Če katera koli določba teh Splošnih pogojev postane neveljavna, se taka nična določba nemudoma nadomesti z novo določbo, ki bo imela veljavno obliko in vsebino in ki bo poskušala pravno doseči, kolikor je to mogoče, namen in cilj nične določbe.


17.5. Te Splošne pogoje ureja slovensko pravo.


17.6. Ti Splošni pogoji začnejo veljati 1. januarja 2023.


17.7. Ti Splošni pogoji so sestavljeni v slovenski in angleški jezikovni različici. V primeru razhajanj med obema različicama teh Splošnih pogojev prevlada slovenska različica.


Komenda, 1.1.2023


Zemljevid distribucijskih skladišč

Sedež našega podjetja ter centralnega skladišča je v poslovni zoni Komenda. Naša ostala skladišča s prostorom za manipulacijo blaga pa zagotavljajo potrebno geografsko pokritost za hitro dostavo pošiljk prejemnikom naslednji delovni dan po celi Sloveniji.

Kontakt